Södra djursjukhuset

Eftersom vår bil är på verkstaden så lånade jag Björnes bil idag för att kunna åka in till centralen och hämta mamma och kenzo men det blev inte riktigt så. Skrynklan brände framtassarna på spisen i förrgår och idag ville han inte gärna sätta ner tassarna (framförallt den ena) så jag fick åka till Södra djursjukhuset istället. Thomas och Lexi fick åka in och möta mamma och Kenzo. Fick sitta någon timme på Södra innan de kollade på Skrynklan och konstaterade att ena brännblåsan har släppt lite så där är det extra lätt att det kommer in bakterier så det fick bli antibiotika och smärtstillande för hjärtat. Jag måste dessutom tvätta tassarna på honom med koksaltlösning 3-4 ggr/dag till det läkt och smörja med inotyol för att förhindra att det försvinner för mycket fukt. Tur att mamma är här nu och kan fixa hans tassar när jag är i skolan och Thomas på jobbet. Fick med en tratt till killen också men än så länge behöver han bara ha den till salvan gått in i huden. Annars låter han faktiskt tassarna vara:)) min lilla kille<3 Det är inte kul att se att han har så ont men med medicinen nu så hoppas vi att det blir bättre snabbt. 
 
 


Kommentarer
Mickaela

oh, min bebis :( inte ha ont

2013-01-26 @ 21:02:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sphynxarna.blogg.se

En blogg mina (snart två) nakenkatter/ sphynxar. Jag skriver också om min vardag som gift småbarnsmamma och livet som student.

RSS 2.0